L.A. Noire – informacje o grze

L.A. Noire

L.A. Noire to wieloplatformowa gra z gatunku action-adventure / symulator detektywa, opracowana przez australijskie studio Team Bondi i opublikowana przez wydawcę Rockstar Games 17 maja 2011 na PlayStation 3 oraz Xbox 360. 23 czerwca 2011 roku ogłoszono, że gra ukaże się na PC jesienią 2011 roku.

la-noire-gra

Producent wykonawczy projektu jest założyciel Rockstar Games i współtwórca serii Grand Theft Auto Sam Houser (Sam Houser). Natomiast producentem gry Brendan McNamara (Brendan McNamara).

Gra toczy się w 1947 roku w Los Angeles. Głównym bohaterem jest detektyw policji w Los Angeles o imieniu Cole Phelps, ujawni on szereg przestępstw. Będzie to wymagało, sprawdzania miejsc zbrodni, poszukiwaniu dowodów i wszelkiego rodzaju wskazówek, które mogłyby doprowadzić do sprawcy. Czy dochodzenie zakończy się sukcesem będzie zależeć od tego, jaki zostane ujawniony obraz zdarzenia.

Oprócz misji fabularnych, gracze mogą odbierać połączenia w radiu policji. W grze, zadania te są zwane z przestępstwami ulicznymi. Gracze mogą poruszać się pieszo lub w różnych maszynach, które są otwarte. Oprócz samochodów, istnieje dziesięć kostiumów dla postaci gracza (cztery z nich są w DLC). Niektóre stroje mają specjalne właściwości, takie jak lepsza ochrona przed uszkodzeniem lub zwiększenie dokładności podczas fotografowania.

W przeciwieństwie do innych gier Rockstar Games np. Grand Theft Auto, gracz nie może organizować zamieszek i zabijać cywilów, ponieważ głównym bohaterem jest detektyw.

Akcja toczy się w 1947 roku w Los Angeles. Cole Phelps jest prostym patrolowym z Police Station Wilshire 7th, sumiennie wykonywał swoje obowiązki z powodzeniem bada morderstwo swojego partnera Ralph Dunn (Rodney Scott). Gra śledzi kroki Phelps postępy w szeregach, który przechodzi przez różne wydziały i pokazuje upadek swojej reputacji i małżeństwa z Maryją w wyniku ekspozycji publicznej niewierności z niemieckiego piosenkarza Elsa Lichtmann salonie (Eric Heynats).

Gdy funkcjonariusze US Marine Corps z dawnego pułku Phelps znaleziono brutalnie zamordowanego, bohater spotyka swojego kolegę, Jacka Kelso (Gil McKinney). Dochodzą oni do wniosku, że ludzie w jego jednostce sprzedawali nadwyżki morfiny po dużej kradzieży z magazynu statku «USS Coolridge». Ten statek wiózł pułk z powrotem do Los Angeles pod koniec II wojny światowej. Mężczyźni zabili bandytów działających na Mickey Cohen (Patrick Fischler), który kontroluje handel narkotykami i nie lubi konkurencji.

Dalsze badanie Phelps i Kelso prowadzi ich do tego, co odkryli, że pieniądze ze sprzedaży morfiny jest wykorzystywana do finansowania programu, znanego jako „Przedmieścia Funduszu Rozwoju.” Odkrywają, że podczas gdy fundusz publicznie z dobrymi intencjami jest budowanie domów dla powrocie do domu żołnierzy amerykańskich – to w rzeczywistości przykrywką dla oszustw ubezpieczeniowych prowadzonym przez potentata Leland Monroe (John Noble). Gdzie domy budowane są substandardowych, a następnie stają się ofiarą podpalenia z zamiarem wydaje się, aby zakwalifikować się do odszkodowania ubezpieczeniowego. W końcu okazuje się, że jest to tylko „wierzchołek góry lodowej”. Za tym wszystkim kryją się nadużycia wobec rządu federalnego w odniesieniu do wywłaszczeń. Fundusz podmiejskich remont ma na celu stworzyć całą społeczność, chociaż domy są zbudowane z wilgotnym materiałem oszustwa rządu federalnego do płacenia o wiele wyższe ceny gruntów, na których zostały stworzone, ponieważ są one w sposób zaproponowany Whitnall Parkway (nowa droga) w dzielnicy Wilshire, Los Angeles. Uczestnicy oszustwa – lokalnych biznesmenów, dygnitarzy i nawet szef policji. Obejmuje ona również Leland Monroe, popularny psychiatra nazwie Harlan Fontaine (Peter Blomqvist) i oporny członkiem grupy i Phelps Kelso, medic Courtney Sheldon (Chad Todhunter), który później zginął z rąk dr Fontaine’a. Po strzelaninie przed Kelso, Monroe w rodzinnym domu, okazuje się, że podpalacz zabił i porwał Fontaine Elsa Lichtmann. Pokazał też, że podpalacz, Ira Hogbum Były miotacz ognia z grupy Phelps i półki Kelso, który cierpi na zespół stresu pourazowego i schizofrenii po przypadkowym zabiciu wielu cywilów w szpitalu jaskini, co uznano za obóz wroga w bitwie o Okinawę, ale taka była kolejność porucznik Cole Phelps. Dr Fontaine manipulowane Hogbumom podpalić innowierców domów, którzy nie chcieli sprzedać dom na rzecz funduszu restrukturyzacyjnego, do (Unbeknownst Hogbuma), aby pomóc oszustw ubezpieczeniowych – ale po Hogbum przypadkowo wypala domu z całą rodziną wewnątrz Hogbum staje się całkowicie szalony.

W kanałach LA, starając się uratować porwaną Elsa, Phelps i Kelso dziurkowana przez ogień skorumpowanych policjantów i bandytów usiłujących powstrzymać ich od wystawiania rekonstrukcję oszustwo funduszu podmiejskich. Poza tunelu zastępca prokuratora okręgowego i skorumpowanego szefa policji wysłał dodatkowych funkcjonariuszy po Phelps i sprawia, że kontrakt, gdzie (szef policji) sprzedaje Fundusz innych spiskowców. Kelso zabija Hogbuma zatrzymać jego cierpienie. Kelso i Phelps zapisać Elsa i prowadzenie tuneli, walcząc z rosnącego poziomu wody (po ulewnym deszczu) w kanałach. W końcu cała trójka znajdzie otwarty właz, którego użyć, aby uzyskać Elsa na powierzchnię. Gdy woda zacznie się podnosić, Phelps pomaga Kelso wypłyną pierwsze, jak Kelso rannych. Phelps i zostaje sam na dole to nie można pomóc wstać. Uświadamia sobie, że to już koniec i żegna się z kolegami, to zmywa ciśnienie wody.

Później Phelps dominował w pogrzebie. Jeden z byłych drużyny Phelps, Hershey Biggs, Kelso powiedział, że Phelps nie był jego przyjacielem. Kelso przyznaje to i mówi, że nigdy nie był jego wrogiem. Biggs mówi Phelps wiedział. Z mowy, która brzmi podczas ceremonii pogrzebowej, jest oczywiste, że Leland Monroe przed sądem, ale z drugiej strony Fundusz spiskowcy podmiejskich rekonstrukcja, takich jak – szefa policji, redaktor, kupił policjanta z Wydziału maniery (Roy Earle, który był towarzyszem Phelps) oraz ., itd., wydaje się, że uciekł sprawiedliwości – a wszystkie one są obecne na pogrzebie powiedział dziś Phelps (obłudnie) na jego cześć.

W epilogu, widzimy w retrospekcji scene z Kelso, Sheldon i ich kolegami GI na statku, który przenosi nadmiar morfiny do domu. Sheldon stara się przekonać innych do sprzedaży leków (morfina), w celu osiągnięcia zysku, ale mówi, że jest konieczne, aby rozpocząć to łącznie. Jednak Kelso odmówił, a inni, że jego szacunek dla nich jako żołnierzy, będzie zero, jeśli idą za nią. Ale są na to, co prowadzi do wydarzeń w grze.

L.A. Noire – O grze

L.A. Noire to gra akcji z perspektywy trzeciej osoby, będąca debiutanckim projektem australijskiego studia Team Bondi. Produkt powstał przy wsparciu grupy Rockstar Games, a nad jego powstaniem czuwał m.in. Brendan McNamara, scenarzysta konsolowego The Getaway.

Dziecko deweloperów z Sydney cofa nas w czasie do roku 1947 i pozwala wcielić się w policyjnego detektywa, działającego w targanym korupcją i handlem narkotykowym Los Angeles. Zadaniem naszego podopiecznego jest rozwiązanie tajemniczej sprawy seryjnych morderstw, które od pewnego czasu paraliżują mieszkańców Miasta Aniołów. W tym celu autorzy opracowali specjalny system prowadzenia śledztwa, w czasie którego główny bohater musi zbierać przedmioty, przesłuchiwać świadków i analizować zdobyte informacje. Tylko w ten sposób można doprowadzić dochodzenia do pomyślnego końca. W L.A. Noire nie brakuje też elementów zręcznościowych, na przykład efektownych pościgów i strzelanin.

Fabuła rozgrywa się w całości w tytułowej, amerykańskiej metropolii, którą autorzy odzwierciedlili z dbałością o detale, korzystając z archiwalnych nagrań wideo i fotografii. Dużą uwagę przywiązano do wyglądu i animacji ludzi poruszających się po Los Angeles. Aby odtworzyć styl ubrań noszonych przez mieszkańców miasta, do prac nad grą zaproszono profesjonalnego projektanta mody. Ponadto w czasie nagrywania aktorów porzucono system motion capture, na rzecz zupełnie nowej technologii, która przyspiesza pracę i pozwala jeszcze wierniej przenieść mimikę twarzy na ekrany.

W celu nasączenia L.A. Noire specyficznym, posępnym klimatem, autorzy obdarzyli również swój produkt wypełnioną różnorodnymi utworami ścieżką dźwiękową, w której gatunkiem dominującym jest jazz. Te i inne zabiegi sprawiły, że pozycja ze stajni Team Bondi zbliżyła się atmosferą do kręconych w latach 40 i 50. XX wieku filmów kryminalnych klasy noir.

L.A. Noire wymagania sprzętowe

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo E4500 2.2GHz / AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4800+ lub lepszy
  • Karta Graficzna: NVIDIA GeForce 8600 GTS 512MB / ATI Radeon HD 3850 AGP lub lepsza
  • DirectX: wersja 9.0
  • RAM: 2 GB RAM
  • Miejsce na Dysku: 16 GB
  • System operacyjny: Windows XP / Vista / 7 / 8  (x86 lub x64)

L.A. Noire to gangsterska gra akcji utrzymana w klimatach filmów noir.

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • Procesor: Intel Core i5-2400 3.1GHz / AMD Phenom II X4 955 Black Edition lub lepszy
  • Karta Graficzna: NVIDIA GeForce GTX 580 / ATI Radeon HD 6850 lub lepsza
  • DirectX: wersja 9.0
  • RAM: 8 GB RAM
  • Miejsce na Dysku: 16 GB
  • System operacyjny: Windows 7 (x86 lub x64)

L.A. Noire – Cole Phelps

Cole Phelps, czyli główny bohater gry L.A. Noire. Phelps nie będzie raczej dobrym policjantem, skoro w czasie II Wojny Światowej mocno nabroił i jego przeszłość będzie go ścigać w L.A. Noire. Nie będzie to jego jedyny problem, gdyż praca dostarczy mu powodów do zmartwień. Morderstwa, śledztwa, przesłuchania, zbieranie dowodów… chłopak nie będzie się nudził.

Miejsca zbrodni mają wyglądać realistycznie, a skoro zagramy w 1947 roku, to można zapomnieć o cudach techniki rodem z serialu CSI. Każdy przedmiot będzie miał znaczenie dla śledztwa, więc trzeba będzie sporo czasu poświęcić na zbieranie dowodów. Bardzo ważne będą również rozmowy z podejrzanymi i świadkami, które wykorzystają system podobny do tego, jaki widzieliśmy w Mass Effect. W trakcie przesłuchań będzie można również korzystać z notatnika, bez którego żaden stróż prawa nie wychodzi z domu.

L.A. Noire – informacje

Premiera: 20 maja 2011
Wersja językowa: w całości po angielsku
Nośnik i ilość: 1 DVD
Gatunek: akcja
Kategoria wiekowa: od 18 lat

Opis i cechy:

L.A. Noire to gra akcji/TPP przeznaczona na PlayStation 3 i Xboksa 360.

Jednym z twórców wątku fabularnego opisywanej produkcji jest Brendan McNamara, autor scenariusza do The Getaway. L.A. Noire przenosi gracza 1947 roku na teren tytułowego Los Angeles, gdzie wcielając się w postać detektywa mamy za zadanie rozwiązać zagadkę kilku morderstw. Twórcy zebrali informacje na temat prawdziwych przestępstw, które wydarzyły się wówczas w Mieście Aniołów i na podstawie tych materiałów stworzyli bazę danych. To właśnie z niej pobierać będziemy zadania wraz z opisami i na ich podstawie gra wygeneruje sprawy do rozwiązania przez gracza.

Twórcy L.A. Noire z dużą dbałością o detale odzwierciedlili w wirtualnym świecie Los Angeles – do dyspozycji gracza oddany zostanie otwarty świat. Oprócz tego w grze nie brakuje powojennego klimatu, który budowany jest nie tylko dzięki realistycznie wyglądającym lokacjom, ale także przez ścieżkę dźwiękową, w której znajdziemy przede wszystkim utwory jazzowe.

Jak długi będzie scenariusz do L.A. Noire?

Jeden z przedstawicieli studia Team Bondi ujawnił, że scenariusz do gry zajmuje ok 22 tysięcy stron! Informację zdradził Brendan McNamara, współzałożyciel Team Bondi, który oznajmił również, że przekłada się to choćby na dwanaście pełnometrażowych filmów fabularnych. Zatem możemy spodziewać się rozbudowanej fabuły w grze 🙂 Wynika z tego, że gra będzie o wiele dłuższa od Mafii II na długość której narzekało wielu fanów. Należy również dodać, że do gry wykorzystano ok 300 aktorów.W rolę Cole’a Phelpsa, funkcjonariusza skorumpowanej policji miasta Los Angeles, wcieli się Aaron Staton (znany z Mad Mana).

Author: Darek

Gram na wszystkim co się da, ale w ostatnim czasie skupiam się głównie na PC. Posiadam: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One.

Share This Post On

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o